mandag den 11. juni 2012

Mosaikcollage af dyr


  • Find forskellige collager og vis på smartboardet. Tal om hvordan man kan bygge billeder op af farver
  • Vis evt. også noget mosaik og snak om det samme, at bygge billeder op af farvestykker og at grønne blade ikke nødvendigvis er helt ensfarvet grønne, så det gør ikke noget at der er flere forskellige farver i de stykker farvet papir, der bliver revet ud til at bygge billedet op
  • Print billeder af dyr eller andre motiver
  • Eleverne vælger et motiv og tegner en ramme på et stykke papir. Motivet skitseres hurtigt i rammen. Tal om at det ikke er så vigtigt med alle detaljer og at man ikke behøver være nervøs for at skitsen ikke er pæn, den bliver jo dækket af farvet papir
  • Eleverne finder farver i bladene som passer til deres billede som de arbejder udfra
  • Farverne findeles i mindre stykker (rives... ikke klippes)
  • Billedet bygges op af de farvede stykker papir med en limstift
  • Det er vigtigt at papirsstykkerne hverken er for små eller store i forhold til motivet
  • Ps. det kræver lidt tålmodighed, men resultatet er det hele værd!

4 kommentarer:

  1. Hej Henriette
    Godt at se, at du er i gang igen. Glæder mig til at følge dig.
    Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina

      Jeg er vild med din side og tænker jeg vil gøre nogenlunde det samme.... nu er det ferie... så her er stille. Din side er fantastisk... Jeg skal øve mig lidt... især synes jeg det er svært at lægge billederne ind... og skrive så det ser pænt ud. Det skal jeg lige øve mig lidt på
      Henriette

      Slet
  2. Hej Henriette
    Tak for de pæne ord. Ja det er en udfordring at få billederne til at stå pænt. Jeg lægger dem som oftest ind i den app der hedder FrameMagic, så kan man få dem til at stå pænt ved siden af hinanden

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg lige prøve at eksperimentere lidt med. Tak for tippet

      Slet